Selasa, 17 Ogos 2010

AMALAN BAIK D DUNIA,SELAMAT D AKHIRAT...

Drpda Abdul Rahman Bin Samura ra berkata,Nabi Muhammad
Bersabda "sesungguhnya akmngalami mimpi menakjubkan
pd malam sebelum aku diisraqkan..

"Aku melihat seorang umatku ddatangi malaikat maut
dgn keadaan mggerunkan untuk
mngambil nyawanya,tapi prbuatan
malaikat itu trhalang oleh ketaatan
dan kepatuhannya trhadap ibu bapa."

"Aku melihat seorang umatku dsediakan
azab kubur mnyeksakan,tetapi ia
dselamatkan oleh berkat wuduknya yg sempurna."

"Aku melihat seorang umatku dkerumuni oleh
syaitan dan iblis laknatullah,tetapi ia
dselamatkan dgn brkat zikirnya yg
tulus ikhlas kpada Allah."

"Aku melihat seorang umatku cuba brbicara dgn
golongan org mukmin tetapi mereka tidak
mmbalas bicaranya...maka,menjelmalah sifat silaturrahim
dan tidak suka brmusuh-musuhan sesama umatku lalu
mnyeru kpda mereka supaya mnyambut bicaranya,
lalu brbicara mereka dgnnya.."

"Aku melihat seorang umatku mnepis -nepis
prcikan api kemukanya,maka segeralah
mnjelmapahala sedekahnya yg ikhlas
kpd Allah lalu mghalangh muka
dan kepalanya drpada bahaya api brkenaan....'

Ingatlah rakan2 semua...brbuat baik lah sementara kita masih hidup dan dberi peluang drpda Allah uttk mlakukan prbuatan yg dsukaiNya...jgn kita mnyesal dkemudian hariiiiiii.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan